Le medie imprese tra continuità strategica e cambiamento nella crisi economica mondiale

Journal title MERCATI E COMPETITIVITÀ
Author/s Luca Ferrucci, Simone Guercini
Publishing Year 2013 Issue 2013/3 Language Italian
Pages 14 P. 11-24 File size 489 KB
DOI 10.3280/MC2013-003002
DOI is like a bar code for intellectual property: to have more infomation click here

Below, you can see the article first page

If you want to buy this article in PDF format, you can do it, following the instructions to buy download credits

Article preview

FrancoAngeli is member of Publishers International Linking Association, Inc (PILA), a not-for-profit association which run the CrossRef service enabling links to and from online scholarly content.

  1. Alzona G. (2007). Le medie imprese: nuovi spunti di riflessione, L’Industria, XXVIII(4): 607-624.
  2. Balconi M., Moisello A., Mutinelli M. (2004). La fine della polarizzazione: le caratteristiche e la crescita dei gruppi medi italiani. Economia e politica industriale, 97: 25-77.
  3. Becattini G. (2013). Manifattura cuore del made in Italy. Il Sole24Ore, 6 febbraio 2013.
  4. Coltorti F. (2004). Le medie imprese industriali italiane: nuovi aspetti economici e finanziari. Economia e politica industriale, 121: 4-25.
  5. Coltorti F., Resciniti R., Tunisini A., Varaldo R. (2013). Mid-sized manufacturing companies. The new driver of Italian competitiveness. New York NY: Springer.
  6. Coltorti F. (2011). L’industria italiana tra decline e trasformazione: un quadro di riferimento. Relazione tenuta alla 52à Riunione Scientifica Annuale SIE, Roma, 15 ottobre.
  7. Ferrucci L., Varaldo R. (1996). The Evolutionary Nature of the Firms within Industrial Districts. European Planning Studies, 4(1): 27-34.
  8. Fondazione Edison – Symbola (2009). Italia. Geografie del nuovo Made in Italy. Rapporto di ricerca.
  9. Glaser B.G., Strauss A.L. (1967). The discovery of grounded theory: strategies for qualitative research. Chicago: Aldine.
  10. Guercini S., Woodside A. (2012). A strategic supply chain approach: consortium marketing in the Italian leatherwear industry. Marketing Intelligence & Planning, 30(7): 700-716. DOI: 10.1108/02634501211273814
  11. Guercini S. (2004). Developing the researcher-manager interface in the case analysis process. Management Decision, 42(3/4): 464-472. DOI: 10.1108/00251740410518921
  12. Leonard-Barton D. (1990). A dual methodology for case studies: synergistic use of a longitudinal single site with replicated multiple sites. Organization Science, 1(3): 248-266. DOI: 10.1287/orsc.1.3.248
  13. Mediobanca-Unioncamere (2010). Le medie imprese italiane (1998-2007). Milano: Ufficio Studi di Mediobanca e Centro Studi di Unioncamere.
  14. Pettigrew A. (1990). Longitudinal field research on change: theory and practice, Organization Science. 1(3): 267-292.
  15. Suddaby R. (2006). What grounded theory is not. Academy of Management Journal, 49: 633-642.
  16. Varaldo R., Dalli D., Resciniti R., Tunisini A. (a cura di) (2009). Un tesoro emergente: le medie imprese italiane nell’era globale. Milano: FrancoAngeli.
  17. Venanzi D. (2012). Come hanno reagito le imprese italiane alla crisi? Micromega on line.

  • Dibattito su esr XXXII (2) 2014. "le sfide dell'internalizzazione nel nuovo millennio" in ECONOMIA E SOCIETÀ REGIONALE 3/2015 pp.158
    DOI: 10.3280/ES2014-003015
  • La questione dimensionale per le imprese italiane nello scenario competitivo globale Fabio Musso, in ECONOMIA E SOCIETÀ REGIONALE 3/2015 pp.159
    DOI: 10.3280/ES2014-003016

Luca Ferrucci, Simone Guercini, Le medie imprese tra continuità strategica e cambiamento nella crisi economica mondiale in "MERCATI E COMPETITIVITÀ" 3/2013, pp 11-24, DOI: 10.3280/MC2013-003002