Clicca qui per scaricare

Principles for establishing policy and practice in assessment for courses in higher education. Advice for the Tempus Demed project
Titolo Rivista: CADMO 
Autori/Curatori: Chris Whetton 
Anno di pubblicazione:  2011 Fascicolo: Lingua: Inglese 
Numero pagine:  16 P. 5-20 Dimensione file:  186 KB
DOI:  10.3280/CAD2011-002002
Il DOI è il codice a barre della proprietà intellettuale: per saperne di più:  clicca qui   qui 


Ten principles for assessment in courses of higher education and the processes involved are set out and elaborated. The principles encompass: the alignment of assessment with learning objectives; reflecting the required standards; students’ achievements; reliability, validity and effort; documentation of the processes; quality assurance; marking and moderation; handling of results, including confidentiality; fairness; and review and continuous improvement.


Keywords: Assessment, higher education, quality assurance, learning objectives, student achievement



  1. Impossibile comunicare con Crossref: The remote server returned an error: (404) Not Found.

Chris Whetton, in "CADMO" 2/2011, pp. 5-20, DOI:10.3280/CAD2011-002002

   

FrancoAngeli è membro della Publishers International Linking Association associazione indipendente e no profit per facilitare l'accesso degli studiosi ai contenuti digitali nelle pubblicazioni professionali e scientifiche