Clicca qui per scaricare

La riflessione al lavoro
Titolo Rivista: EDUCATIONAL REFLECTIVE PRACTICES 
Autori/Curatori: Bruno Rossi 
Anno di pubblicazione:  2012 Fascicolo: 1  Lingua: Italiano 
Numero pagine:  16 P. 5-20 Dimensione file:  337 KB
DOI:  10.3280/ERP2012-001001
Il DOI è il codice a barre della proprietà intellettuale: per saperne di più:  clicca qui   qui 


This contribution aims at discussing the relationship between professional identity growth and critical reflection on the ways to make experiences, on the knowledge and cognitive and emotional experiences acquired in the workplace, on the epistemic prespecties and sustaining practice. Thinking and re-thinking about oneself, together with inquiring and critizising oneself, allow new world construction, cognitive and learning mobilisation, knowledge production, process, artefact and language invention, and ones emotional life awareness. The subject in the workplace finds in the research, action and training the most promising conditions to discover the meaning of daily activities and to make sense to ones activity.




  1. Giovanna del Gobbo, Cultura della Qualità e Faculty Development: Sinergie da Sviluppare in EXCELLENCE AND INNOVATION IN LEARNING AND TEACHING 1/2021 pp. 5, DOI: 10.3280/exioa1-2021oa12063

Bruno Rossi, in "EDUCATIONAL REFLECTIVE PRACTICES" 1/2012, pp. 5-20, DOI:10.3280/ERP2012-001001

   

FrancoAngeli รจ membro della Publishers International Linking Association associazione indipendente e no profit per facilitare l'accesso degli studiosi ai contenuti digitali nelle pubblicazioni professionali e scientifiche