Clicca qui per scaricare

La scrittura nelle professioni di cura
Titolo Rivista: EDUCATIONAL REFLECTIVE PRACTICES 
Autori/Curatori: Vanna Iori 
Anno di pubblicazione:  2012 Fascicolo: 1  Lingua: Italiano 
Numero pagine:  14 P. 55-68 Dimensione file:  329 KB
DOI:  10.3280/ERP2012-001004
Il DOI è il codice a barre della proprietà intellettuale: per saperne di più:  clicca qui   qui 


Faced with a growing call for help, services note the inconsistency of the old paradigms and are facing unprecedented challenges. In this situation, the caregivers, who are daily in a difficult and stressful social work, are the real "experts", the true owners of a knowledge of caring, verified by the contact with a lived experience. Starting again from the experience the narrative can give voice to caregivers, encouraging the reflection and transforming the anguish into a strategies for social work, education, health care. In particular, the autobiographical writing is a sort of self-care and indicates the practical implications to be better able to care for others.




  1. Lucia Zannini, Maria Benedetta Gambacorti-Passerini, Pier Maria Battezzati, La formazione alle soft skills nel Corso di laurea in Medicina: uno studio qualitativo sulle scritture riflessive di un campione di studenti in EDUCATIONAL REFLECTIVE PRACTICES 2/2016 pp. 9, DOI: 10.3280/ERP2016-002002

Vanna Iori, in "EDUCATIONAL REFLECTIVE PRACTICES" 1/2012, pp. 55-68, DOI:10.3280/ERP2012-001004

   

FrancoAngeli รจ membro della Publishers International Linking Association associazione indipendente e no profit per facilitare l'accesso degli studiosi ai contenuti digitali nelle pubblicazioni professionali e scientifiche