Clicca qui per scaricare

Lifehistories, Educational Autobiographies and Experiential Learning
Titolo Rivista: EDUCATIONAL REFLECTIVE PRACTICES 
Autori/Curatori: José Gonzàlez-Monteagudo 
Anno di pubblicazione:  2012 Fascicolo: 1  Lingua: Italiano 
Numero pagine:  19 P. 99-117 Dimensione file:  416 KB
DOI:  10.3280/ERP2012-001007
Il DOI è il codice a barre della proprietà intellettuale: per saperne di più:  clicca qui   qui 


This paper explores contributions from autobiographical approaches to promote experiential and reflective learning. After a presentation on the development and current debates regarding Life History methodologies, I will present my proposal of educational autobiography, a tool rooted from the paradigm Histoires de vie en formation. Subsequently I will focus on genealogical trees as a process to enhance critique, reflection, and sociocultural analysis on history, society, culture, the family and learning. Life histories are useful for the creation of motivating learning processes, centered on the lives of students and favoring an integrating education of cognitive, emotional, and social dimensions.


José Gonzàlez-Monteagudo, in "EDUCATIONAL REFLECTIVE PRACTICES" 1/2012, pp. 99-117, DOI:10.3280/ERP2012-001007

   

FrancoAngeli è membro della Publishers International Linking Association associazione indipendente e no profit per facilitare l'accesso degli studiosi ai contenuti digitali nelle pubblicazioni professionali e scientifiche