Clicca qui per scaricare

Action Learning e Action Oriented Research. Una ricerca sul turnover organizzativo
Titolo Rivista: EDUCATIONAL REFLECTIVE PRACTICES 
Autori/Curatori: Claudio Melacarne 
Anno di pubblicazione:  2012 Fascicolo: 2  Lingua: Italiano 
Numero pagine:  24 P. 59-82 Dimensione file:  267 KB
DOI:  10.3280/ERP2012-002004
Il DOI è il codice a barre della proprietà intellettuale: per saperne di più:  clicca qui   qui 


The educational research experience presented in this article has been solicited by the Confartigianato Imprese Arezzo with the aim to support the professional development of their middle management, as a consequence of an imminent generational change within the same organisation. This experience has seen the participation of a training group made of 15 subjects (managers and middle managers). Such educational path has been planned within the framework of the Action Learning methodology. The present contribution is aimed at describing the adopted methodological process and presenting some findings in terms of subjects’ professional epistemological transformations and methodological approach issues.


Claudio Melacarne, in "EDUCATIONAL REFLECTIVE PRACTICES" 2/2012, pp. 59-82, DOI:10.3280/ERP2012-002004

   

FrancoAngeli è membro della Publishers International Linking Association associazione indipendente e no profit per facilitare l'accesso degli studiosi ai contenuti digitali nelle pubblicazioni professionali e scientifiche