Clicca qui per scaricare

Gestione "critica" del conflitto organizzativo e costruzione del sapere condiviso
Titolo Rivista: EDUCATIONAL REFLECTIVE PRACTICES 
Autori/Curatori: Valentina Mucciarelli 
Anno di pubblicazione:  2012 Fascicolo: 2  Lingua: Italiano 
Numero pagine:  23 P. 143-165 Dimensione file:  119 KB
DOI:  10.3280/ERP2012-002008
Il DOI è il codice a barre della proprietà intellettuale: per saperne di più:  clicca qui   qui 


This article is about a research which aims to understand the ‘conflict practices’ in organizational and professional contexts. The analysis is focused on the processes of construction of meaning and the professional situated actions involved in the experiences with high uncertainty and dialectical setting. The research hypothesis is that conflicts can be considered as good experiences to learn by practice or by others colleagues. The research was conducted into an Italian University of the center of Italy studying some topic moments of the university life: informal group, department meeting, formal assembly. Through Engestrom, Schön and Mezirow’s theories the research underline how a conflicting experience can deveop the learning process.


Valentina Mucciarelli, in "EDUCATIONAL REFLECTIVE PRACTICES" 2/2012, pp. 143-165, DOI:10.3280/ERP2012-002008

   

FrancoAngeli è membro della Publishers International Linking Association associazione indipendente e no profit per facilitare l'accesso degli studiosi ai contenuti digitali nelle pubblicazioni professionali e scientifiche