Clicca qui per scaricare

Quale giustizia tra gli spazi scolastici della disuguaglianza? Un’esperienza di progettazione in corso
Titolo Rivista: TERRITORIO 
Autori/Curatori: Francesca Cognetti 
Anno di pubblicazione:  2012 Fascicolo: 63 Lingua: Italiano 
Numero pagine:  10 P. 133-142 Dimensione file:  568 KB
DOI:  10.3280/TR2012-063026
Il DOI è il codice a barre della proprietà intellettuale: per saperne di più:  clicca qui   qui 


The paper investigates the subject of schools with a high concentration of immigrant children in the City of Milan. It looks at the factors which have contributed to the creation of a heavily polarised situation. This thinking forms the background for the description of a multi-cultural integration project organised by a broad network of participants including the Department of Architecture and Planning. The keys to interpretation connected with the idea of spatial justice help to make it possible to place the spaces of social and urban inequality back at the centre of urban planning. The focus here is on the limitations and possibilities of a policy approach based on the issues of personal and collective capacities, the relationship between endogenous and exogenous factors and the tension between the design of spaces, practices and uses.


Keywords: Urban inequalities, integration and participation; spatial justice



  1. Impossibile comunicare con Crossref: The remote server returned an error: (404) Not Found.

Francesca Cognetti, in "TERRITORIO" 63/2012, pp. 133-142, DOI:10.3280/TR2012-063026

   

FrancoAngeli è membro della Publishers International Linking Association associazione indipendente e no profit per facilitare l'accesso degli studiosi ai contenuti digitali nelle pubblicazioni professionali e scientifiche