A transcendental phenomenological study of teachers' self efficacy experiences

Titolo Rivista: CADMO
Autori/Curatori: Mustafa Y. Eryaman, Omer Kocer, Fatih Kana, Esin Y. Sahin
Anno di pubblicazione: 2013 Fascicolo: 2 Lingua: Italiano
Numero pagine: 25 P. 9-33 Dimensione file: 765 KB
DOI: 10.3280/CAD2013-002002
Il DOI è il codice a barre della proprietà intellettuale: per saperne di più clicca qui

Qui sotto puoi vedere in anteprima la prima pagina di questo articolo.

Se questo articolo ti interessa, lo puoi acquistare (e scaricare in formato pdf) seguendo le facili indicazioni per acquistare il download credit.
Acquista Download Credits per scaricare questo Articolo in formato PDF

anteprima articolo

FrancoAngeli è membro della Publishers International Linking Association, Inc (PILA)associazione indipendente e non profit per facilitare (attraverso i servizi tecnologici implementati da CrossRef.org) l’accesso degli studiosi ai contenuti digitali nelle pubblicazioni professionali e scientifiche

This phenomenological study explored the nature of the self-efficacy phenomenon as experienced by three teachers of Turkish as a Foreign Language (TFL). A transcendental phenomenological inquiry design was used to explore the meaning ascribed to self-efficacy by teachers. Data were collected through one-on-one interviews. The data were analyzed in accordance with the guidelines of Moustakas’ phenomenological approach. Seven main themes emerged from the lived experiences of teachers regarding their perceptions of the self-efficacy. The findings of the study indicated that teacher self-efficacy could also be conceptualized in an alternative framework as a socio-cultural, relational, emotional, social psychological and moral accomplishment.

Mustafa Y. Eryaman, Omer Kocer, Fatih Kana, Esin Y. Sahin, A transcendental phenomenological study of teachers' self efficacy experiences in "CADMO" 2/2013, pp 9-33, DOI: 10.3280/CAD2013-002002