I processi inclusivi nella prima infanzia tra diritti e responsabilità
Titolo Rivista: EDUCATION SCIENCES AND SOCIETY 
Autori/Curatori: Roberta Caldin 
Anno di pubblicazione:  2016 Fascicolo: 2 Alignment, attunement, co-activity, co-regulation. Convergent trajectories? Lingua: Inglese 
Numero pagine:  21 P. 106-126 Dimensione file:  0 KB
DOI:  10.3280/ess2-2016oa3998
Il DOI è il codice a barre della proprietà intellettuale: per saperne di più:  clicca qui   qui 

 

Articolo Open Access
Clicca qui per vederlo.

In this paper we address some issues about inclusive education, in particular at the nursery. Some indications are remind by the Convention on the Rights of Persons with Disabilities and the World Report on Disability relating to access to schooling and education of boys and girls with disabilities, in the world. The facilitative contexts, the meeting with parents and the educational and helping relationship are some essential elements of the educational aspect of a nursery school: these also open the discussion on the presence of parental elements in the educational help professions and on the educational "cure".

xxx
Keywords: xxx

Roberta Caldin, in "EDUCATION SCIENCES AND SOCIETY" 2/2016, pp. 106-126, DOI:10.3280/ess2-2016oa3998

   

FrancoAngeli รจ membro della Publishers International Linking Association associazione indipendente e no profit per facilitare l'accesso degli studiosi ai contenuti digitali nelle pubblicazioni professionali e scientifiche