Clicca qui per scaricare

Prospettive di genere. L’educazione da attività filantropica a diritto universale
Titolo Rivista: SOCIETÀ DEGLI INDIVIDUI (LA) 
Autori/Curatori: Serena Vantin 
Anno di pubblicazione:  2017 Fascicolo: 58 Lingua: Italiano 
Numero pagine:  13 P. 43-55 Dimensione file:  256 KB
DOI:  10.3280/LAS2017-058005
Il DOI è il codice a barre della proprietà intellettuale: per saperne di più:  clicca qui   qui 




This paper focuses on the political, juridical and social impact of education, looking at the English case as a relevant example. A process will be emphasized, gradually removing education from the philanthropic and charitable sphere, and giving it new ‘meanings’, such as that of ‘social duty’ and, then, that of a ‘legal right’. During this process, Wollstonecraft’s and Mill’s approaches are considered as fundamental, with reference also to the gender perspective, in understanding educational development as a necessary element for the human flourishing.
Keywords: Education, Wollstonecraft, Mill, gender

Serena Vantin, in "SOCIETÀ DEGLI INDIVIDUI (LA)" 58/2017, pp. 43-55, DOI:10.3280/LAS2017-058005

   

FrancoAngeli è membro della Publishers International Linking Association associazione indipendente e no profit per facilitare l'accesso degli studiosi ai contenuti digitali nelle pubblicazioni professionali e scientifiche