ALIA. Listening to death
Titolo Rivista: EDUCATION SCIENCES AND SOCIETY 
Autori/Curatori: Maurizio Fabbri 
Anno di pubblicazione:  2017 Fascicolo: 2 ESS - Rethinking the design process, rethinking the curriculum Lingua: Inglese 
Numero pagine:  0 Dimensione file:  0 KB
DOI:  10.3280/ess2-2017oa5686
Il DOI è il codice a barre della proprietà intellettuale: per saperne di più:  clicca qui   qui 

 

Articolo Open Access
Clicca qui per vederlo.

The article underlines how some contributions of the neuroscientific research can help human kind to reach a higher consciousness about the theme of death, considering it from the perspective of phylogenetic evolution, which helps to attribute a meaning to death.

The article underlines how some contributions of the neuroscientific research can help human kind to reach a higher consciousness about the theme of death, considering it from the perspective of phylogenetic evolution, which helps to attribute a meaning to death.
Keywords: death; brain; emotions; reason

Maurizio Fabbri, ALIA. Listening to death in "EDUCATION SCIENCES AND SOCIETY" 2/2017, pp. , DOI:10.3280/ess2-2017oa5686

   

FrancoAngeli รจ membro della Publishers International Linking Association associazione indipendente e no profit per facilitare l'accesso degli studiosi ai contenuti digitali nelle pubblicazioni professionali e scientifiche