Click here to download

Nulla die sine linea in the Paradiso Terrestre
Journal Title: CADMO 
Author/s: Maria Serlupi Crescenzi 
Year:  2019 Issue: Language: Italian 
Pages:  9 Pg. 25-33 FullText PDF:  167 KB
DOI:  10.3280/CAD2019-001003
(DOI is like a bar code for intellectual property: to have more infomation:  clicca qui   and here 



Keywords: Hand-writing; cultural action; Vatican Museums; reflection; creativity.

  1. Barthes, R. (1970), L’Empire des signes. Ginevra: Skira; trad. it. L’impero dei segni. Torino: Einaudi, 1984.
  2. Ministero della Pubblica Istruzione, RD 29 gennaio 1905, n. 43, Programmi didattici per le scuole elementari.
  3. Ministero dell’Educazione nazionale, DM 28 settembre 1934, Programmi di studio, norme e prescrizioni didattiche per le scuole elementari.
  4. Ministero della Pubblica Istruzione, DM del 9 febbraio 1945, Programmi didattici per la scuola elementare.
  5. Montesquieu, C.L. de Secondat (1792), Oeuvres de Monsieur de Montesquieu, tome VII. Lyon: Bruyset Freres, 2e éd., p. 342.
  6. Nardi, E. (1993), La cappella sistina. Roma: Palombi.
  7. Papa Benedetto XIV, Lettera apostolica Ad optimarum artium, 4 ottobre 1757.
  8. Sacchetti, G. (1991), “Adamo ed Eva nel Paradiso Terrestre di Venceslao Peter nella Pinacoteca Vaticana”, Bollettino. Monumenti, Musei e Gallerie Pontificie, 1991, XI, Città del Vaticano, pp. 179-187.
  9. Vasari, G. (1550), Le vite de’ più eccellenti pittori, scultori e architettori, da Cimabue insino ‘a tempi nostri. Firenze: Lorenzo Torrentino.
  10. Vertecchi, B., Angelini, C., Poce, A., Nardi, E., Agrusti, F., Harb, N. (2017), “La mente, le azioni, i segni”, Cadmo. Giornale italiano di Pedagogia sperimentale - An International Journal of Educational Research, 25 (1), pp. 101-118.

Maria Serlupi Crescenzi, Nulla die sine linea in the Paradiso Terrestre in "CADMO" 1/2019, pp. 25-33, DOI:10.3280/CAD2019-001003

   

FrancoAngeli is a member of Publishers International Linking Association a not for profit orgasnization wich runs the CrossRef service, enabing links to and from online scholarly content