Clicca qui per scaricare

Il tempo dell'iperspazio. Una ricerca sul vissuto temporale nei centri commerciali
Titolo Rivista: SOCIOLOGIA DEL LAVORO  
Autori/Curatori: Susanna Zatta 
Anno di pubblicazione:  2004 Fascicolo: 93 Lingua: Italiano 
Numero pagine:  9 Dimensione file:  23 KB

Time and hyperspace. A research on the time perception in shopping centers Relationship between consumption behaviors and consumption places generates important analyses and reflections. The new consumptions places produce a fragmentation of time linear flow and a peculiar kind of experience. A qualitative research on time perception in shopping centers shows that one looses external referring and so continue to spend time in shopping center. Furthermore: obliged and reassuring paths, security systems and agents, building maintenance that gives an aura of perpetual youth, air, temperature and humidity control, together with colorful goods abundance let consumer fancy that he is living in a real utopia where time is suspended.


Susanna Zatta, in "SOCIOLOGIA DEL LAVORO " 93/2004, pp. , DOI:

   

FrancoAngeli è membro della Publishers International Linking Association associazione indipendente e no profit per facilitare l'accesso degli studiosi ai contenuti digitali nelle pubblicazioni professionali e scientifiche