Clicca qui per scaricare

Il parco naturale: da attrazione ambientale a prodotto turistico integrato
Titolo Rivista: SOCIOLOGIA URBANA E RURALE 
Autori/Curatori: Maria Cristina Martinengo, Luca Savoja 
Anno di pubblicazione:  2006 Fascicolo: 81 Lingua: Italiano 
Numero pagine:  19 P. 105-123 Dimensione file:  87 KB

This paper is about natural parks as tourist products. The tourist product is examined regarding its components: heritage, back region and artificial attractions. The case of Mont Avic regional park, in Aosta Valley (Italy), shows how is possible to conciliate tourist development of a park with tourist practice sustainability. The paper also explains how environmental tourists are interested in the enlargement of the tourist product represented by the natural capital and, above all, in the back region as tourist attraction.


Maria Cristina Martinengo, Luca Savoja, in "SOCIOLOGIA URBANA E RURALE" 81/2006, pp. 105-123, DOI:

   

FrancoAngeli è membro della Publishers International Linking Association associazione indipendente e no profit per facilitare l'accesso degli studiosi ai contenuti digitali nelle pubblicazioni professionali e scientifiche