Clicca qui per scaricare

Le dimensioni degli acquisti programmati e d'impulso
Titolo Rivista: MERCATI E COMPETITIVITÀ 
Autori/Curatori: Maria Grazia Cardinali 
Anno di pubblicazione:  2007 Fascicolo: Lingua: Italiano 
Numero pagine:  24 P. 83-106 Dimensione file:  88 KB

This paper reviews the literature on impulse purchasing and various definitions and explanations of the phenomena are examined. On the background of economic recession, some hypotheses of changes in impulse purchasing were developed. These hypotheses were tested by developing and administering a questionnaire to a sample of consumers. The study shows how in store marketing levers are unable to influence the amount of purchasing but continue to influence brand and product choices. Theoretical and marketing implications are discussed. Keywords: shopping behaviour, planned and impulse behaviour, in store marketing, trade marketing.


Maria Grazia Cardinali, in "MERCATI E COMPETITIVITÀ" 4/2007, pp. 83-106, DOI:

   

FrancoAngeli è membro della Publishers International Linking Association associazione indipendente e no profit per facilitare l'accesso degli studiosi ai contenuti digitali nelle pubblicazioni professionali e scientifiche