Clicca qui per scaricare

Internet per le piccole e medie imprese: potenzialità e stato dell'arte in Italia e in Europa
Titolo Rivista: MERCATI E COMPETITIVITÀ 
Autori/Curatori: Elena Cedrola 
Anno di pubblicazione:  2009 Fascicolo: Lingua: Italiano 
Numero pagine:  25 P. 19-43 Dimensione file:  676 KB
DOI:  10.3280/MC2009-001003
Il DOI è il codice a barre della proprietà intellettuale: per saperne di più:  clicca qui   qui 


Small and medium enterprises: state of the art an perspectives in Italy and Europe - The article focuses on the role attributed to the Internet by small and medium enterprises. In 2004, 2006, and 2007 the author investigated a sample of companies belonging to the main economic sectors. Regarding 2007, the watching also covered a sample of European companies in order to identify similarities and differences. The empirical evidence lead to a scenario studded with lights and shadows. The lights concerns the improvements achieved, and are mainly related to the structure of web sites, relationship, and the presentation of products. The shadows relate to some elements of the Internet marketing mix (distribution, communication and pricing), and are also connected to the strategic guidelines of the enterprises. Keywords: Internet, Internet marketing mix, small and medium enterprises, Italy, Europe, empirical research.




  1. Impossibile comunicare con Crossref: The remote server returned an error: (404) Not Found.

Elena Cedrola, in "MERCATI E COMPETITIVITÀ" 1/2009, pp. 19-43, DOI:10.3280/MC2009-001003

   

FrancoAngeli è membro della Publishers International Linking Association associazione indipendente e no profit per facilitare l'accesso degli studiosi ai contenuti digitali nelle pubblicazioni professionali e scientifiche