Clicca qui per scaricare

Web 2.0: un'indagine sulle società di calcio italiane
Titolo Rivista: MERCATI E COMPETITIVITÀ 
Autori/Curatori:  Francesca Checchinato, Paola Gazzola 
Anno di pubblicazione:  2009 Fascicolo: Lingua: Italiano 
Numero pagine:  26 P. 45-70 Dimensione file:  855 KB
DOI:  10.3280/MC2009-001004
Il DOI è il codice a barre della proprietà intellettuale: per saperne di più:  clicca qui   qui 


Web 2.0: a study about Italian football clubs - This study carries out an analysis about tools and features that characterize the Web 2.0 approach and the related opportunities for companies. The study is focused on the Football field in Italy and it analyses companies’ and consumer activities related to the Premier League and the Second Division. There are two main goals the analysis aims at: first, understanding actual trends and problems in adopting the Web 2.0 tools; secondly, the definition of eventual business developments both for the analysed sector and for close businesses. Keywords: Web 2.0, community, sport, tribal marketing, Internet




  1. Impossibile comunicare con Crossref: The remote server returned an error: (404) Not Found.

Francesca Checchinato, Paola Gazzola, in "MERCATI E COMPETITIVITÀ" 1/2009, pp. 45-70, DOI:10.3280/MC2009-001004

   

FrancoAngeli è membro della Publishers International Linking Association associazione indipendente e no profit per facilitare l'accesso degli studiosi ai contenuti digitali nelle pubblicazioni professionali e scientifiche