Keywords Second generations; ethnic marketing; intercultural marketing; cross generation marketing.)" />
Clicca qui per scaricare

La cross generation: seconde generazioni di migranti a confronto con il mercato
Titolo Rivista: MONDI MIGRANTI 
Autori/Curatori: Enzo M. Napolitano, M. Luca Visconti 
Anno di pubblicazione:  2008 Fascicolo: Lingua: Italiano 
Numero pagine:  19 P. 113-131 Dimensione file:  326 KB
DOI:  10.3280/MM2008-003007
Il DOI è il codice a barre della proprietà intellettuale: per saperne di più:  clicca qui   qui 


The cross generation: migrant second generations comparing with the market - This paper analyses an emerging target in the Italian market: the so-called "second generations". The authors first illustrate the socio-cultural traits of this segment, and then show the role and peculiarities of consumption read as an identity signifier. The discussion is based on both secondary and primary data, collected across Milan, Turin and Biella. Results document various consumer profiles of second generation migrants and multiple marketing approaches to target this market.

Keywords Second generations; ethnic marketing; intercultural marketing; cross generation marketing.




  1. Impossibile comunicare con Crossref: The remote server returned an error: (404) Not Found.

Enzo M. Napolitano, M. Luca Visconti, in "MONDI MIGRANTI" 3/2008, pp. 113-131, DOI:10.3280/MM2008-003007

   

FrancoAngeli è membro della Publishers International Linking Association associazione indipendente e no profit per facilitare l'accesso degli studiosi ai contenuti digitali nelle pubblicazioni professionali e scientifiche