Key words: evaluation, learning, reflexivity)" />
Clicca qui per scaricare

Riflessività, apprendimento e valutazione
Titolo Rivista: RIV Rassegna Italiana di Valutazione 
Autori/Curatori: Serafina Pastore 
Anno di pubblicazione:  2008 Fascicolo: 41 Lingua: Italiano 
Numero pagine:  12 P. 57-68 Dimensione file:  576 KB
DOI:  10.3280/RIV2008-041004
Il DOI è il codice a barre della proprietà intellettuale: per saperne di più:  clicca qui   qui 


Riflessività, apprendimento e valutazione - Nowadays reflexivity is the central dynamics of intentional learning. Indeed, it is one of the most relevant theoretical and methodological devices of contemporary educational training which focuses on the professional’s subjectivity and ability to convey meaning to certain events and experiences. As a consequence, what emerge are introspective training practices, memory recurrences, auto-analysis of experience protocols, hermeneutics exercises. Blending with reflection, evaluation becomes an internal process of "monitoring" carried out by the learning subject throughout his/her training pathway. In this sense, reflection may stimulate a new awareness which increases the learner’s wish to change, evolve, re-plan, develop and expand. During reflective evaluation, the subject explores and observes himself/herself and evaluates the quality and the quantity of the changes in which he/she is involved.

Key words: evaluation, learning, reflexivity




  1. Impossibile comunicare con Crossref: The remote server returned an error: (404) Not Found.

Serafina Pastore, in "RIV Rassegna Italiana di Valutazione" 41/2008, pp. 57-68, DOI:10.3280/RIV2008-041004

   

FrancoAngeli è membro della Publishers International Linking Association associazione indipendente e no profit per facilitare l'accesso degli studiosi ai contenuti digitali nelle pubblicazioni professionali e scientifiche