Clicca qui per scaricare

L'influenza della politica assortimentale sul comportamento d'acquisto nel settore grocery
Titolo Rivista: MERCATI E COMPETITIVITÀ 
Autori/Curatori: Beatrice Luceri 
Anno di pubblicazione:  2009 Fascicolo: Lingua: Italiano 
Numero pagine:  20 P. 33-52 Dimensione file:  595 KB
DOI:  10.3280/MC2009-003003
Il DOI è il codice a barre della proprietà intellettuale: per saperne di più:  clicca qui   qui 


The paper analyzes assortment influence on consumers grocery purchasing behaviour - The author aims to understand its role in channel and retail choice, consumers interest for diversification into products categories handled by specialist shops, the factors influencing a clear reading of the assortment, the relationship between brand and store loyalty. The objectives are attained through a survey involving loyal customers of a retailer, leader in the Italian supermarket and hypermarket market. As a result, marketing considerations and guidelines aimed at maximizing the effectiveness of the assortment policy have been outlined.

Keywords: assortment, purchasing behaviour, grocery, store loyalty, brand loyalty

Parole chiave: assortimento, comportamento d’acquisto, beni di largo consumo, fedeltà alla marca, fedeltà al punto vendita




  1. Impossibile comunicare con Crossref: The remote server returned an error: (404) Not Found.

Beatrice Luceri, in "MERCATI E COMPETITIVITÀ" 3/2009, pp. 33-52, DOI:10.3280/MC2009-003003

   

FrancoAngeli è membro della Publishers International Linking Association associazione indipendente e no profit per facilitare l'accesso degli studiosi ai contenuti digitali nelle pubblicazioni professionali e scientifiche