Clicca qui per scaricare

Le leve della competizione assortimentale
Titolo Rivista: MERCATI E COMPETITIVITÀ 
Autori/Curatori: Edoardo Fornari, Sebastiano Grandi 
Anno di pubblicazione:  2009 Fascicolo: Lingua: Italiano 
Numero pagine:  20 P. 71-90 Dimensione file:  607 KB
DOI:  10.3280/MC2009-003005
Il DOI è il codice a barre della proprietà intellettuale: per saperne di più:  clicca qui   qui 


Retailer assortment competition - The aim of this paper is to in-depth analyze assortment as a key-dimension of competition between grocery retailers. Supermarkets located in the same area are generally characterized of a part of product range which is the same as the one proposed by direct competitors. Each retailer tends to frequently monitor this kind of products and brands, which are directly comparable, in order to well know pricing strategies of other retailers. However, in the actual hyper-competitive markets, large retailers need to find out new sources of competitive advantage, different from low pricing. So that it could be useful to focus attention on the exclusive part of assortments, which is a great differentiation (and non-price) lever.

Keywords: assortments, competition, superposition, modern trade, differentiation, exclusiveness

Parole chiave: assortimenti, competizione, sovrapposizione, distribuzione moderna, differenziazione, esclusività




  1. Impossibile comunicare con Crossref: The remote server returned an error: (404) Not Found.

Edoardo Fornari, Sebastiano Grandi, in "MERCATI E COMPETITIVITÀ" 3/2009, pp. 71-90, DOI:10.3280/MC2009-003005

   

FrancoAngeli è membro della Publishers International Linking Association associazione indipendente e no profit per facilitare l'accesso degli studiosi ai contenuti digitali nelle pubblicazioni professionali e scientifiche