Keywords: electricity industry, liberalisation, firm strategies, internationalisation, diversification, acquisitions

Parole chiave: industria elettrica, liberalizzazione, strategie d’impresa, internazionalizzazione, diversificazione, acquisizioni)" />
Clicca qui per scaricare

Le strategie di crescita delle imprese elettriche europee dopo la liberalizzazione
Titolo Rivista: MERCATI E COMPETITIVITÀ 
Autori/Curatori: Francesco Schiavone 
Anno di pubblicazione:  2009 Fascicolo: Lingua: Italiano 
Numero pagine:  25 P. 91-115 Dimensione file:  671 KB
DOI:  10.3280/MC2009-003006
Il DOI è il codice a barre della proprietà intellettuale: per saperne di più:  clicca qui   qui 


The Growth Strategies of the European Electricity Firms after Liberalisation - The paper stresses how the recent directives of European Commission (aimed at liberalising the European electricity industry) affected the growth strategies of the main European electricity companies during the last 10 years. The most used strategies were diversification in other utilities markets (e.g. gas and telecommunications) and internationalisation (mainly via acquisitions of foreign electricity companies). These strategies were crucial in order to allow the transition of these companies towards the "multi- utility" business model.

Keywords: electricity industry, liberalisation, firm strategies, internationalisation, diversification, acquisitions

Parole chiave: industria elettrica, liberalizzazione, strategie d’impresa, internazionalizzazione, diversificazione, acquisizioni




  1. Impossibile comunicare con Crossref: The remote server returned an error: (404) Not Found.

Francesco Schiavone, in "MERCATI E COMPETITIVITÀ" 3/2009, pp. 91-115, DOI:10.3280/MC2009-003006

   

FrancoAngeli è membro della Publishers International Linking Association associazione indipendente e no profit per facilitare l'accesso degli studiosi ai contenuti digitali nelle pubblicazioni professionali e scientifiche