Clicca qui per scaricare

La criticità delle relazioni con i clienti-committenti nell'analisi dei rischi nei progetti industriali
Titolo Rivista: MERCATI E COMPETITIVITÀ 
Autori/Curatori: Barbara Gaudenzi, Antonio Borghesi 
Anno di pubblicazione:  2009 Fascicolo: Lingua: Italiano 
Numero pagine:  23 P. 117-139 Dimensione file:  644 KB
DOI:  10.3280/MC2009-003007
Il DOI è il codice a barre della proprietà intellettuale: per saperne di più:  clicca qui   qui 


The critical role of customer relationships in the project risk analysis - The present paper describes a risk analysis approach within industrial projects, showing the evidences from a case study. The method is ‘customer centric’ analyzing how project management and project risk may be influenced, or driven, by the customer himself. This approach comprises project portfolio mapping, objectives’ definition and hence measurement and evaluation of a panel of indicators devoted to address the capability to achieve project objectives as expected by the customer. The method leads also to the analysis of critical obstacles that stand in the way of effective customer relationships.

Keywords: project management, risk management, relationship management

Parole chiave: project management, risk management, relationship management




  1. Impossibile comunicare con Crossref: The remote server returned an error: (404) Not Found.

Barbara Gaudenzi, Antonio Borghesi, in "MERCATI E COMPETITIVITÀ" 3/2009, pp. 117-139, DOI:10.3280/MC2009-003007

   

FrancoAngeli è membro della Publishers International Linking Association associazione indipendente e no profit per facilitare l'accesso degli studiosi ai contenuti digitali nelle pubblicazioni professionali e scientifiche