Le ONG vanno in vacanza. Comunicare il turismo come strumento di sviluppo

Titolo Rivista: SOCIOLOGIA URBANA E RURALE
Autori/Curatori: Luigi Musarò
Anno di pubblicazione: 2009 Fascicolo: 88 Lingua: English
Numero pagine: 19 P. 119-137 Dimensione file: 218 KB
DOI: 10.3280/SUR2009-088006
Il DOI è il codice a barre della proprietà intellettuale: per saperne di più clicca qui

Qui sotto puoi vedere in anteprima la prima pagina di questo articolo.

Se questo articolo ti interessa, lo puoi acquistare (e scaricare in formato pdf) seguendo le facili indicazioni per acquistare il download credit.
Acquista Download Credits per scaricare questo Articolo in formato PDF

anteprima articolo

FrancoAngeli è membro della Publishers International Linking Association, Inc (PILA)associazione indipendente e non profit per facilitare (attraverso i servizi tecnologici implementati da CrossRef.org) l’accesso degli studiosi ai contenuti digitali nelle pubblicazioni professionali e scientifiche

<em>NGOs are on vacation. Communicating tourism as a development tool</em> - There is a deep link between international cooperation, tourism and communication. Not only because in recent years NGOs are forced to improve their ability to communicate (to overcome the gap between perception and reality of NGOs work or because the decreased resources is forcing NGOs to reduce programmes and staff), but mainly because international cooperation as well as tourism are forms of communication: with others and with oneself. Moreover, looking at tourism as a leisure activity, a distinctive contrast with work, and considering the construction of the "Tourist Gaze", we can argue that the crucial element of tourism is communication. The aim of this paper is to reflect on the role of communication in sustainable tourism as a tool for development and combating poverty, promoted by the actors of the international solidarity movement. In doing so, it has two main objectives. First, it examines the main kinds of arguments and methods that humanitarian marketing practice use as they promote and negotiate "humanitarian space". Secondly, it highlights as sustainable tourism requires effective communication. <br/><br/>Key words: NGO, tourism, communication, responsibility.

Luigi Musarò, Le ONG vanno in vacanza. Comunicare il turismo come strumento di sviluppo in "SOCIOLOGIA URBANA E RURALE" 88/2009, pp 119-137, DOI: 10.3280/SUR2009-088006