JEL: C19, H41, M31)" />
Clicca qui per scaricare

L'indagine di customer satisfaction camerale: un caso di studio per una differente prospettiva di analisi
Titolo Rivista: RIVISTA DI ECONOMIA E STATISTICA DEL TERRITORIO 
Autori/Curatori: Gian Pietro Zaccomer, Elena Marton 
Anno di pubblicazione:  2009 Fascicolo: Lingua: Italiano 
Numero pagine:  24 P. 76-99 Dimensione file:  347 KB
DOI:  10.3280/REST2009-003004
Il DOI è il codice a barre della proprietà intellettuale: per saperne di più:  clicca qui   qui 


The Customer Satisfaction Survey for a Chamber of Commerce: A Case Study for a Different Perspective of Analysis - The present paper aims at analysing the Customer Satisfaction Survey (CSS) dataset of an Italian Chamber of Commerce. This dataset has been collected in years 2006-2007 and previously analysed considering the SERVQUAL method. The idea here is to consider an alternative approach allowing for ordinal qualitative variables. Methods and Results The adopted method is a politomic generalization of Rasch model: the Partial Credit Model. The paper focuses on results regarding a single office, but all other analyses confirm these results: the complete analysis shows that the supplied questionnaire are generally valid identifying some minor issues only. Conclusions The paper concludes with some suggestions to improve the quality of the CSS as the reduction of Likert scale levels, the introduction of "extreme" items (allowing for better measures identification), and, last but not least, the necessity of adoption of a better sample selection method.

JEL: C19, H41, M31




  1. Impossibile comunicare con Crossref: The remote server returned an error: (404) Not Found.

Gian Pietro Zaccomer, Elena Marton, in "RIVISTA DI ECONOMIA E STATISTICA DEL TERRITORIO" 3/2009, pp. 76-99, DOI:10.3280/REST2009-003004

   

FrancoAngeli è membro della Publishers International Linking Association associazione indipendente e no profit per facilitare l'accesso degli studiosi ai contenuti digitali nelle pubblicazioni professionali e scientifiche