Clicca qui per scaricare

Understanding wine consumer behavior: Recent insights and open issues
Titolo Rivista: MERCATI E COMPETITIVITÀ 
Autori/Curatori: Ulrich R. Orth, René C. G. Arnold 
Anno di pubblicazione:  2009 Fascicolo: Lingua: Italiano 
Numero pagine:  24 P. 71-94 Dimensione file:  959 KB
DOI:  10.3280/MC2009-004005
Il DOI è il codice a barre della proprietà intellettuale: per saperne di più:  clicca qui   qui 


Understanding wine consumer behavior: Recent insights and open issues - Research into the processes underlying consumer behavior related to wine has made great strides in the past decade, most notably through institutions and individuals in the "New World", but also in Europe. This article contains a unique overview of work conducted by the world’s leading researchers in the dynamic field of wine consumer behavior. Given the diversity of wine consumer behavior research, and the proliferation of high-end studies this article strives to achieve a balance between reviewing recent developments of particular significance and highlighting possible areas for future studies.


Keywords: Wine consumer behavior, consumer motivation, consumer perception, consumer personality, consumer choice, research methods



  1. Impossibile comunicare con Crossref: The remote server returned an error: (404) Not Found.

Ulrich R. Orth, René C. G. Arnold, in "MERCATI E COMPETITIVITÀ" 4/2009, pp. 71-94, DOI:10.3280/MC2009-004005

   

FrancoAngeli è membro della Publishers International Linking Association associazione indipendente e no profit per facilitare l'accesso degli studiosi ai contenuti digitali nelle pubblicazioni professionali e scientifiche