Clicca qui per scaricare

Packaging e comunicazione: una ricerca empirica nelle zone vinicole del Friuli Venezia Giulia
Titolo Rivista: MERCATI E COMPETITIVITÀ 
Autori/Curatori: Patrizia de Luca, Michela C. Mason, Federico Nassivera 
Anno di pubblicazione:  2009 Fascicolo: Lingua: Italiano 
Numero pagine:  27 P. 95-121 Dimensione file:  1008 KB
DOI:  10.3280/MC2009-004006
Il DOI è il codice a barre della proprietà intellettuale: per saperne di più:  clicca qui   qui 


Packaging and communication: an empirical research in the Friuli Venezia Giulia region - Due to some different factors, the communication role of packaging is becoming more important for numerous products. To communicate effectively, marketers need to know how communication actually works. On the basis of this consideration, supported by several theoretical and empirical evidences, the authors refer to the model of the communication process in order to develop a field research. This model explains the relations between the sender and the receiver, and the related encoding and decoding process. The aim is first of all to point out, classify, and analyze the main contents of the message and the components of packaging used by a sample of wineries in the Collio and Colli Orientali del Friuli area, and then to relate these aspects with the structural and competitive features of the firms.


Keywords: Packaging, communication, wine industry, message, factor analysis



  1. Impossibile comunicare con Crossref: The remote server returned an error: (404) Not Found.

Patrizia de Luca, Michela C. Mason, Federico Nassivera, in "MERCATI E COMPETITIVITÀ" 4/2009, pp. 95-121, DOI:10.3280/MC2009-004006

   

FrancoAngeli è membro della Publishers International Linking Association associazione indipendente e no profit per facilitare l'accesso degli studiosi ai contenuti digitali nelle pubblicazioni professionali e scientifiche