Clicca qui per scaricare

Interventi empowering nell’incontro con l’altro: quali strumenti di formazione?
Titolo Rivista: PSICOLOGIA DI COMUNITA’ 
Autori/Curatori: Caterina Arcidiacono, Fortuna Procentese 
Anno di pubblicazione:  2009 Fascicolo: Lingua: Italiano 
Numero pagine:  11 P. 37-47 Dimensione file:  501 KB
DOI:  10.3280/PSC2009-002004
Il DOI è il codice a barre della proprietà intellettuale: per saperne di più:  clicca qui   qui 




Empowering intervention to met of the other: which are training tools? - Continual social and cultural transformations make it difficult to analyze contexts of social hardship and exclusion and to intervene in them. The aim of this article is to reflect on various training possibilities in community psychology and the means with which to address "the issue of the other" in a university context. The knowledge of contexts and of their language is at first request to understand the needs and resources of the people and of the community. Based on the experience gained from courses in community psychology held at the Federico II University, the focus is on creating spaces in collaboration with students, where they can discuss their representations, prejudices and stereotypes. A knowledge of methods of intervention and the study of conflict in situated contexts are further means proposed for getting in touch with unfamiliar situations and for successfully interacting with the condition and circumstances of "the other".
Keywords: Formazione in psicologia di comunità, esclusione sociale, ricerca- azione partecipata, riflessività, contesti situati.



  1. Impossibile comunicare con Crossref: The remote server returned an error: (404) Not Found.

Caterina Arcidiacono, Fortuna Procentese, in "PSICOLOGIA DI COMUNITA’" 2/2009, pp. 37-47, DOI:10.3280/PSC2009-002004

   

FrancoAngeli è membro della Publishers International Linking Association associazione indipendente e no profit per facilitare l'accesso degli studiosi ai contenuti digitali nelle pubblicazioni professionali e scientifiche