Dentro le periferie: sperimentazioni educative e strumenti riflessivi nel progetto e-vai dei maestri di strada

Titolo Rivista EDUCATIONAL REFLECTIVE PRACTICES
Autori/Curatori Santa Parrello, Cesare Moreno
Anno di pubblicazione 2015 Fascicolo 2015/2 Lingua Italiano
Numero pagine 17 P. 49-65 Dimensione file 160 KB
DOI 10.3280/ERP2015-002004
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Maestri di Strada is an association made of educators and psychologists who experiment educational methodologies in order to support the growth of youth, drawing on principles of Cultural Psychology and Psychoanalysis. The hypothesis is that school dropping out and social marginalization are complex manifestations of contemporary society and require integrated interventions. Since 2010 inside the schools and on the territory of the oriental periphery of Naples, the Project E-vai involving 500 students each year, supporting the integration between formal and informal knowledge, taking care of inter and intra generational relations, using narration and group multivision to activate reflexivity on multiple levels, even illuminating the inner peripheries.;

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  • Da Maestri di Strada a CoroNauti: l'impatto della pandemia sulla comunità educante di una periferia metropolitana Filomena Carillo, Elisabetta Fenizia, Santa Parrello, in PSICOLOGIA DI COMUNITA' 2/2022 pp.80
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Santa Parrello, Cesare Moreno, Dentro le periferie: sperimentazioni educative e strumenti riflessivi nel progetto e-vai dei maestri di strada in "EDUCATIONAL REFLECTIVE PRACTICES" 2/2015, pp 49-65, DOI: 10.3280/ERP2015-002004