Clicca qui per scaricare

I media e la paura dell’islam
Titolo Rivista: SOCIOLOGIA DELLA COMUNICAZIONE  
Autori/Curatori: Stefano Allievi 
Anno di pubblicazione:  2017 Fascicolo: 54 Lingua: Italiano 
Numero pagine:  14 P. 117-130 Dimensione file:  72 KB
DOI:  10.3280/SC2017-054008
Il DOI è il codice a barre della proprietà intellettuale: per saperne di più:  clicca qui   qui 




The text has its starting point in the analysis of the reciprocal imaginary of Europe and Islam, and the role of media in its construction. The role of conflict and conflictual situations concerning Islam, their default starting point usually based on exceptional cases, shows that they play the role of hermeneutical incidents, that deviate the attention from "normal" expressions of Islamic identity. In the conclusion it is put in evidence the fact that Islam in Europe plays the role of a substitutive discourse on cultural and religious pluralism, that is not addressed as such.
Keywords: Sociology of religion, Islam, Europe, Media, Islam in Europe, cultural conflict.

Stefano Allievi, in "SOCIOLOGIA DELLA COMUNICAZIONE " 54/2017, pp. 117-130, DOI:10.3280/SC2017-054008

   

FrancoAngeli è membro della Publishers International Linking Association associazione indipendente e no profit per facilitare l'accesso degli studiosi ai contenuti digitali nelle pubblicazioni professionali e scientifiche