Click here to download

Mixed Approaches and evaluation of complex programs: the case study "Media Usage in Preschool"
Journal Title: RIV Rassegna Italiana di Valutazione 
Author/s: Veronica Lo Presti 
Year:  2017 Issue: 67 Language: Italian 
Pages:  18 Pg. 45-62 FullText PDF:  505 KB
DOI:  10.3280/RIV2017-067004
(DOI is like a bar code for intellectual property: to have more infomation:  clicca qui   and here 



Keywords: Mixed Approaches; Didactic Evaluation; Complex Programs; Cross-Skills; App Digital Education.

  1. Beck U., (2013), La società del rischio, Verso una seconda modernità, Roma: Carocci @ Qualty Paperbacks.
  2. Calvani A., Fini A., Ranieri M., (2010), La competenza digitale nella scuola. Modelli e strumenti per valutarla e svilupparla, Trento: Erickson.
  3. Campbell D.T., (1969), Reforms as Experiments, in “American Psychologist”, vol. 24, n. 4, Chicago: Northern University.
  4. Commissione europea, (2014), European e-Competence Framework 3.0. User guide for the application of the European e-Competence Framework 3.0, CEN.
  5. Cortoni I., (2016), App Digital Education. Percorsi sperimentali didattici nella scuola dell’infanzia, Milano: Franco Angeli.
  6. Cortoni I., Lo Presti V., Cervelli P., (2015), “Digital Competence Assessment. A Proposal for Operationalizing the Critical Dimension”, Journal of Media Literacy Education, 7(1), 46 -57.
  7. Cousins B. e Whitmore E. (1998), “Framing Participatory Evaluation”, in E. Whitmore (a cura di), Understanding and Practicing Participatory Evaluation, New Directions for Evaluation, n. 80.
  8. Davidson E.J., (2005), Evaluation Methodology Basics: the nuts and bolts of sound evaluation, Thousand Oaks, Ca: Sage.
  9. Giuliano L., (2012), “Quantitatvo e qualitative: meta-analisi di un dibattito metodologico”, in Cipolla C., De Lillo A., Ruspini E., a c. di, Il sociologo, le sirene e le pratiche di integrazione, Milano: Franco Angeli.
  10. Lo Presti V., (2012), “Approcci misti e utilità della teoria nella valutazione: l’esperienza di ricerca sui segretariati sociali dei Municipi di Roma”, in Cipolla C., De Lillo A., Ruspini E., a c. di, Il sociologo, le sirene e le pratiche di integrazione, Milano: Franco Angeli.
  11. Morcellini M., Cortoni I., (2007), Provaci ancora scuola, Trento: Erickson.
  12. Mansky C.F., Garfinkel I., (2007), “Valutazione strutturale e valutazione in forma di ridotta”, in Stame N. (a cura di), Classici della Valutazione, Milano: Franco Angeli.
  13. Morley D., (2003), Television, Audiences and Cultural Studies, London: Taylor and Francis
  14. Nielsen J., Loranger H., (2006), Web Usability 2.0. L’usabilità che conta, Milano:Apogeo Editore
  15. Nussbaum M. C., (2001), Diventare persone, Bologna: Il Mulino.
  16. Piaget J., Inhelder B., (1970), La psicologia del bambino, Piccola biblioteca Einaudi, Torino.
  17. Rogers P., (2008), Using Programme Theory to Evacuate Complicated and Complex Aspects of Interventions, “Evaluation”, vol. 14, n. I, pp. 29-48, London: Sage.
  18. Stake R., (2007), “La valutazione di programmi con particolare riferimento alla valutazione sensibile”, in Stame N. (a cura di), Classici della Valutazione, Milano: Franco Angeli.
  19. Yin R., (2005), Lo studio di caso nella ricerca scientifica, Roma: Armando.

Veronica Lo Presti, Mixed Approaches and evaluation of complex programs: the case study "Media Usage in Preschool" in "RIV Rassegna Italiana di Valutazione" 67/2017, pp. 45-62, DOI:10.3280/RIV2017-067004

   

FrancoAngeli is a member of Publishers International Linking Association a not for profit orgasnization wich runs the CrossRef service, enabing links to and from online scholarly content