Communicative Aids with low/high technology for the educational intervention in Autism Spectrum Disorders
Titolo Rivista: EDUCATION SCIENCES AND SOCIETY 
Autori/Curatori: Saverio Fontani 
Anno di pubblicazione:  2018 Fascicolo: Lingua: Italiano 
Numero pagine:  0 Dimensione file:  0 KB
DOI:  10.3280/ess1-2018oa5948
Il DOI è il codice a barre della proprietà intellettuale: per saperne di più:  clicca qui   qui 

 

Articolo Open Access
Clicca qui per vederlo.

In Autism Spectrum Disorders (ASD) are presents communicative deficits, with impairment of understanding and production of verbal language. In this paper is presented a review of the communicative aids based on systems of Augmentative Alternative Communication, which present opportunities for the development of the communication skills of students with ASD.


Keywords: Autism Spectrum Disorders; Augmentative Alternative Communication; Communicative Aids; Inclusive Education.

Saverio Fontani, in "EDUCATION SCIENCES AND SOCIETY" 1/2018, pp. , DOI:10.3280/ess1-2018oa5948

   

FrancoAngeli è membro della Publishers International Linking Association associazione indipendente e no profit per facilitare l'accesso degli studiosi ai contenuti digitali nelle pubblicazioni professionali e scientifiche