Communicative Aids with low/high technology for the educational intervention in Autism Spectrum Disorders

Titolo Rivista EDUCATION SCIENCES AND SOCIETY
Autori/Curatori Saverio Fontani
Anno di pubblicazione 2018 Fascicolo 2018/1 Lingua Italiano
Numero pagine 0 P. Dimensione file 0 KB
DOI 10.3280/ess1-2018oa5948
Il DOI è il codice a barre della proprietà intellettuale: per saperne di più clicca qui

FrancoAngeli è membro della Publishers International Linking Association, Inc (PILA)associazione indipendente e non profit per facilitare (attraverso i servizi tecnologici implementati da CrossRef.org) l’accesso degli studiosi ai contenuti digitali nelle pubblicazioni professionali e scientifiche

In Autism Spectrum Disorders (ASD) are presents communicative deficits, with impairment of understanding and production of verbal language. In this paper is presented a review of the communicative aids based on systems of Augmentative Alternative Communication, which present opportunities for the development of the communication skills of students with ASD.;

Keywords:Autism Spectrum Disorders; Augmentative Alternative Communication; Communicative Aids; Inclusive Education.

Saverio Fontani, Communicative Aids with low/high technology for the educational intervention in Autism Spectrum Disorders in "EDUCATION SCIENCES AND SOCIETY" 1/2018, pp , DOI: 10.3280/ess1-2018oa5948