"Nuovi" sguardi alla disabilità e "vecchie" pratiche: un processo a due velocità. Dall’inserimento all’inclusione in ambito universitario

Titolo Rivista EDUCATION SCIENCES AND SOCIETY
Autori/Curatori Alessia Cinotti
Anno di pubblicazione 2019 Fascicolo 2019/1 Lingua Italiano
Numero pagine 16 P. 87-102 Dimensione file 0 KB
DOI 10.3280/ess1-2019oa7829
Il DOI è il codice a barre della proprietà intellettuale: per saperne di più clicca qui

FrancoAngeli è membro della Publishers International Linking Association, Inc (PILA)associazione indipendente e non profit per facilitare (attraverso i servizi tecnologici implementati da CrossRef.org) l’accesso degli studiosi ai contenuti digitali nelle pubblicazioni professionali e scientifiche

The Chilean Government has been taking legal action since 2010 by the law of 20.422 that establishes the Norms about Equal Opportunities and Inclusion for Disabled Persons. Despite above mentioned anti-discriminatory legislation framework and progress, several factor hamper the inclusion at university. Democratisation of HE has helped to ensure a growing trend of increasing enrolment of students with disability in Chile, although it is still not significant enough in terms of potential numbers.Starting from this scenario, the paper aims to provide an overview of the principal steps carried out during the MUSE Project in Latin American in order to highlight the progresses and the challenges of a process in act which has the objective of improve access, ensure retention conditions and develop rich learning opportunities for HEIs’ Disabled Students.;

Keywords:Disability; inclusion; student support services; human rights

Alessia Cinotti, "Nuovi" sguardi alla disabilità e "vecchie" pratiche: un processo a due velocità. Dall’inserimento all’inclusione in ambito universitario in "EDUCATION SCIENCES AND SOCIETY" 1/2019, pp 87-102, DOI: 10.3280/ess1-2019oa7829