Introduzione
Journal Title: SALUTE E SOCIETÀ 
Author/s:  Nello Barile, Nicola Strizzolo 
Year:  2020 Issue: Language: Italian 
Pages:  5 Pg. 5-9 FullText PDF:  126 KB
DOI:  10.3280/SES2020-002001
(DOI is like a bar code for intellectual property: to have more infomation:  clicca qui   and here 

 


  1. Abruzzese A. (1978). La grande scimmia. Napoli: Napoleone.
  2. Barile N. (2008). La mentalità netototalitaria. Milano: Apogeo.
  3. Barile N. (2017). Branding, Selfbranding, Making: The Neototalitarian Relation Between Spectacle and Prosumers in the Age of Cognitive Capitalism. In: Briziarelli
  4. M., Armano E., a cura di, The Spectacle 2.0. London: University of Westminster Press.
  5. Boccia Artieri G., Gemini L., Pasquali F., Carlo S., Farci M., Pedroni M. (2017).
  6. Fenomenologia dei Social Network. Presenza, relazioni e consumi mediali degli italiani online. Milano: Guerini Scientifica.
  7. Cesareo V., Vaccarini I. (2012). L’era del Narcisismo. Milano: FrancoAngeli.
  8. Codeluppi V. (2007). La vetrinizzazione sociale. Il processo di spettacolarizzazione degli individui e della società. Torino: Bollati Boringhieri.
  9. Colombo F. (2013). Il potere socievole. Storia e critica dei social media. Milano: Bruno Mondadori.
  10. Fortunati L. (1995). I mostri nell’immaginario. Milano: FrancoAngeli.
  11. Mason P. (2016). Postcapitalismo. Una guida al nostro futuro. Milano: Il Saggiatore.
  12. Simmel G. (1976). Arte e civiltà. Milano: ISEDI.
  13. Watzlawick P., Beavin J.H., Jackson D.D. (1971). Pragmatica della comunicazione umana. Roma: Astrolabio.

Nello Barile, Nicola Strizzolo, in "SALUTE E SOCIETÀ" 2/2020, pp. 5-9, DOI:10.3280/SES2020-002001

   

FrancoAngeli is a member of Publishers International Linking Association a not for profit orgasnization wich runs the CrossRef service, enabing links to and from online scholarly content