Speed and pressure of handwriting as critical issues of the contemporary age: A research in Italian students in early literacy
Titolo Rivista: EDUCATION SCIENCES AND SOCIETY 
Autori/Curatori: Simone Aparecida Capellini, Gabriela Franco dos Santos Liporaci, Isabela Pires Metzner, Noemi Del Bianco, Ilaria D'Angelo, Arianna Taddei, Catia Giaconi 
Anno di pubblicazione:  2020 Fascicolo: Lingua: Inglese 
Numero pagine:  8 P. 104-111 Dimensione file:  0 KB
DOI:  10.3280/ess1-2020oa9507
Il DOI è il codice a barre della proprietà intellettuale: per saperne di più:  clicca qui   qui 

 


PDF di questo articolo NON è disponibile.

Among the present critical issues that pedagogy and special teaching have to deal with it is possible to notice the contrast between writing and technology, up to the pertinent field of prevention and observation of dysgraphies. The authors present in the following article a study conducted in Italy aimed at evaluating writing, specifically in the speed and pressure parameters in early literacy using NeuroScript Movalyzer Software. The aim is to implement suitable research paths to support the dissemination of observation procedures and inclusive teaching practices, capable of enhancing the fluidity of writing by all students.


Simone Aparecida Capellini, Gabriela Franco dos Santos Liporaci, Isabela Pires Metzner, Noemi Del Bianco, Ilaria D'Angelo, Arianna Taddei, Catia Giaconi, in "EDUCATION SCIENCES AND SOCIETY" 1/2020, pp. 104-111, DOI:10.3280/ess1-2020oa9507

   

FrancoAngeli è membro della Publishers International Linking Association associazione indipendente e no profit per facilitare l'accesso degli studiosi ai contenuti digitali nelle pubblicazioni professionali e scientifiche