Students’ Voice and Disability: Ethical and methodological reflections for Special Pedagogy research
Titolo Rivista: EDUCATION SCIENCES AND SOCIETY 
Autori/Curatori: Ilaria D'Angelo, Catia Giaconi, Noemi Del Bianco, Vanessa Perry 
Anno di pubblicazione:  2020 Fascicolo: Lingua: Inglese 
Numero pagine:  12 P. 112-123 Dimensione file:  0 KB
DOI:  10.3280/ess1-2020oa9537
Il DOI è il codice a barre della proprietà intellettuale: per saperne di più:  clicca qui   qui 

 


PDF di questo articolo NON è disponibile.

Considering the Students’ Voice takes us into a varied international and today also national pedagogical movement. The issue relating to the promotion of Students’ Voice research paths with young people with disabilities is delicate. The authors, after a presentation of the movement, address the important issues of ethics and methodological critical issues in the research paths within the Special Pedagogy. It is important to highlight that also in Special Pedagogy research the focus must be not just to ‘listening the students voice’, but also to help students to become ‘change agents’, because they are the potential of transformation.


Ilaria D'Angelo, Catia Giaconi, Noemi Del Bianco, Vanessa Perry, in "EDUCATION SCIENCES AND SOCIETY" 1/2020, pp. 112-123, DOI:10.3280/ess1-2020oa9537

   

FrancoAngeli è membro della Publishers International Linking Association associazione indipendente e no profit per facilitare l'accesso degli studiosi ai contenuti digitali nelle pubblicazioni professionali e scientifiche