New perspectives for Inclusive University Teaching: EduPlan4Inclusion
Titolo Rivista: EDUCATION SCIENCES AND SOCIETY 
Autori/Curatori: Catia Giaconi, Noemi Del Bianco, Ilaria D'Angelo, Amanda Kraus 
Anno di pubblicazione:  2020 Fascicolo: Lingua: Inglese 
Numero pagine:  10 P. 159-168 Dimensione file:  0 KB
DOI:  10.3280/ess1-2020oa9528
Il DOI è il codice a barre della proprietà intellettuale: per saperne di più:  clicca qui   qui 

 


PDF di questo articolo NON è disponibile.

This paper presents a pilot project, developing at the University of Macerata and of the University Arizona, that is called “EduPlan4Inclusion”, oriented to implement accessibility in academic contents for all students, through the use of technology. The project wants to highlight the possible direction for Universities to balance the demands of an inclusive curriculum to a diverse student cohort within a technology-rich environment. In conclusion, the research proposes in this paper can be used to directly guide the reform of curriculum design and teaching methods in Colleges and Universities, with the aim to activate the possibility of implementing a more shared inclusive culture


Catia Giaconi, Noemi Del Bianco, Ilaria D'Angelo, Amanda Kraus, in "EDUCATION SCIENCES AND SOCIETY" 1/2020, pp. 159-168, DOI:10.3280/ess1-2020oa9528

   

FrancoAngeli è membro della Publishers International Linking Association associazione indipendente e no profit per facilitare l'accesso degli studiosi ai contenuti digitali nelle pubblicazioni professionali e scientifiche