Click here to download

Verso un modello di didattica universitaria integrata
Journal Title: FOR - Rivista per la formazione 
Author/s: Elena Pacetti, Chiara Panciroli 
Year:  2021 Issue: Language: Italian 
Pages:  4 Pg. 30-33 FullText PDF:  705 KB
DOI:  10.3280/FOR2021-002005
(DOI is like a bar code for intellectual property: to have more infomation:  clicca qui   and here 



  1. Ervin-Kassab L., Co-teaching and Communities of Practice: What are the benefits mentor teachers derive from alternative models of professional development? CCTE Spring 2017 Conference, California Council on Teacher Education, Sacramento, California, 2017.
  2. Kress G., Multimodality: a Social Semiotic Approach to Contemporary Communication, Routledge, London, 2010.
  3. Maglioni M., Biscaro F., La classe capovolta. Innovare la didattica con la flipped classroom, Erickson, Trento, 2014.
  4. Mezirow J., Apprendimento e Trasformazione. Il significato dell’esperienza e il valore della riflessione nell’apprendimento degli adulti, Cortina Editore Milano, 2003.
  5. Panciroli C., Innovare le architetture della didattica universitaria. Education Sciences & Society – Open Access Journal, v. 9, 2019.
  6. Rivoltella P.C., Rossi P.G., Il corpo e la macchina. Tecnologia, cultura, educazione, Scholé, Brescia, 2019.
  7. Rossi P.G., Giaconi C., Micro-progettazione: pratiche a confronto. PROPIT, EAS, Flipped Classroom, FrancoAngeli, Milano, 2016.
  8. Schön D., The reflective practioner: How professionals think in action, Basic Books, New York, 1983.
  9. Trentin G., Apprendimento in rete e condivisione delle conoscenze. Ruolo, dinamiche e tecnologie delle comunità professionali online, FrancoAngeli, Milano, 2004.
  10. Wenger E., Mc Dermott R., Snyde R. W., Coltivare comunità di pratica. Prospettive ed esperienze di gestione della conoscenza., Edizioni Angelo Guerini e Associati, Milano, 2007.

Elena Pacetti, Chiara Panciroli, in "FOR - Rivista per la formazione" 2/2021, pp. 30-33, DOI:10.3280/FOR2021-002005

   

FrancoAngeli is a member of Publishers International Linking Association a not for profit orgasnization wich runs the CrossRef service, enabing links to and from online scholarly content