ESPERIENZE D'IMPRESA


Peer Reviewed Journal
ESPERIENZE D'IMPRESA
2 issues per year , ISSN 1971-5293 , ISSNe 2283-3374
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The journal Esperienze d’Impresa has been founded in 1993 with the aim to provide a contribution to the development of managerial disciplines and business training through the analysis of business experience. For this purpose, the journal has collected over the years the results of research by many academics as well as significant contributions on specific managerial topics. The selection of works to be published is consistent with the mission of the journal rather than on a formal and standardized approach. The guidelines are based on the belief to continuously innovate however following the tradition of Italian business studies whose main points are found in the relevance of the study, in the innovation of results and a correct methodological approach. The biannual journal has two issues per years, with the addition of special issues hosting essay on considerable topical interest. The subject areas of the journal are: strategy, marketing, distribution and retailing, customer satisfaction and loyalty, market research, finance, general management.

Editor in chief: Vincenzo Carrella Scientific Editor in chief: Gerardo Metallo Università degli Studi di Salerno Associate Editors:Angelo Di Gregorio, Maria Teresa Cuoro Editorial board:Francesco Calza Università degli Studi di Napoli "Parthenope" Maria Teresa Cuomo Università degli Studi di Salerno Angelo Di Gregorio Università degli Studi di Milano - Bicocca Antonio D'Amato Università degli Studi di Salerno Manlio Del Giudice Link Campus University - Roma Rosa Ferrentino Università degli Studi di Salerno Giuseppe Festa Università degli Studi di Salerno Alice Mazzucchelli Università degli Studi di Milano Bicocca Gerardo Metallo Università degli Studi di Salerno Tonino Pencarelli Università degli Studi di Urbino Alfonso Siano Università degli Studi di Salerno Debora Tortora Università degli Studi di Salerno Scientific board:Paola Adinolfi Università degli Studi di Salerno Roberto Aguiari Università di "Roma Tre" Sergio Barile Università degli Studi di Roma "La Sapienza" Andrea Calabrò University of Witten - Herdecke Maria Del Pilar Muñoz Dueñas Universidad de Vigo Irene Pison Fernandez Universidad de Vigo Gaetano Maria Golinelli Università degli Studi di Roma "La Sapienza" Emanuele Invernizzi Università IULM - Milano Piero Mastroberardino Università degli Studi di Foggia Paul J. Kitchen The Business School - Hull University - U.K. Alberto Pastore Università degli Studi di Roma "La Sapienza" Paolo Ricci Università degli Studi del Sannio - Benevento Matteo Rossi Università del Sannio Sergio Sciarelli Università degli Studi di Napoli "Federico II" Tc Melewar Brunel University London Daniela Venanzi Università degli Studi Roma Tre Editorial coordinator: Antonio D'Amato Università degli Studi di Salerno Editorial assistants: Debora Tortora Università degli Studi di Salerno Roberto Chierici Università degli Studi di Milano - Bicocca

Contacts: Tel. 089-963107 mail: andamato@unisa.it dtortora@unisa.it

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Issue 2/2013 
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Mario Testa, Indagine sui comportamenti sociali e ambientali nel sistema delle PMI di Confindustria Salerno (Survey on social behavior and environmental issues in the sme system of Confindustria salerno)
Arianna Di Vittorio, Pierluigi Passaro, Gli effetti della rivoluzione digitale sui consumatori: dai nuovi paradigmi ai nuovi modelli di web advertising nella logica della brand experience (The effects of the digital revolution on consumers: new paradigms and new Models of web advertising in the logic of web experience)
Nicolaia Iaffaldano, Il "museo diffuso" e le risorse immateriali quali determinanti della competitività di una destinazione turistica culturale (The "widespread museum" and intangible assets as determinants for the competitiveness Of a cultural touristic destination)
Claudia Cacia, Giuliana Saccà, L’empowerment d’impresa attraverso il fattore EASY-INN. il caso DUPI ITALIA s.r.l. (The enterprise empowerment through the easy-inn factor. A case study of dupi Italia s.r.l.)
Rossella Santaniello, Francesco Cuomo, Debora Tortoro, Protagonisti e spazi di convergenza nella comunicazione responsabile in materia ambientale (Responsible communication and environmental issues: main players and synergy Sectors)
Carmen Gallucci, Daniela Sica, Storytelling Way. Best practices nel settore cartario: il caso Cartesar e il caso Sabox
A cura della Redazione, Recensioni (Book Review)


Issue 1/2013 
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Sergio Barile, Mario Calabrese, Francesca Iandolo, Nunzio Giudice, L'apprendimento organizzativo: un'analisi dello sviluppo paradigmatico (Organizational learning: an analisys of the paradigmatic development)
Giuseppe Festa, Giada Mainolfi, Il comportamento del consumatore/degustatore nel Wine Marketing. Una prospettiva per l'Italian Way of Wine (Consumer/taster behavior in wine marketing. A perspective for the italian way of wine)
Flavio Boccia, Mercato del vino e strategie delle grandi Multinazionali: il caso del Gruppo Campari (Wine market and big companies’ strategies: the campari group case)
Elio Iannuzzi, Massimiliano Berardi, Sergio Mazzarella, L'evoluzione delle crisi finanziarie: tra politiche di rigore ed esigenze di sviluppo (The evolution of financial crises between austerity and growth)
Carmen Gallucci, Storytelling Way
Giuliana Saccà, Book review


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