ESPERIENZE D'IMPRESA


Peer Reviewed Journal
ESPERIENZE D'IMPRESA
2 issues per year , ISSN 1971-5293 , ISSNe 2283-3374
Printed issue price (also old issues): € 35,00
E-book issue price (also old issues): € 30,00

Subscription fees 2020
Institutional subscriber, companies:
Print (VAT included): Italy € 68,00;Other countries € 99,00;
Online only (VAT excluded):  € 68,00;

Info about  print subscription     Info about  online licence

Universities:
online (current + back issue, perpetual access, plus licence )
Info online licence

Personal subscriber:
Print: € 51,00 (Italy); Print: € 75,50 (Other countries); Online only: € 42,00 ; 
Info about subscription  

Subscribe here


The journal Esperienze d’Impresa has been founded in 1993 with the aim to provide a contribution to the development of managerial disciplines and business training through the analysis of business experience. For this purpose, the journal has collected over the years the results of research by many academics as well as significant contributions on specific managerial topics. The selection of works to be published is consistent with the mission of the journal rather than on a formal and standardized approach. The guidelines are based on the belief to continuously innovate however following the tradition of Italian business studies whose main points are found in the relevance of the study, in the innovation of results and a correct methodological approach. The biannual journal has two issues per years, with the addition of special issues hosting essay on considerable topical interest. The subject areas of the journal are: strategy, marketing, distribution and retailing, customer satisfaction and loyalty, market research, finance, general management.

Editor in chief: Vincenzo Carrella Scientific Editor in chief: Gerardo Metallo Università degli Studi di Salerno Associate Editors:Angelo Di Gregorio, Maria Teresa Cuoro Editorial board:Francesco Calza Università degli Studi di Napoli "Parthenope" Maria Teresa Cuomo Università degli Studi di Salerno Angelo Di Gregorio Università degli Studi di Milano - Bicocca Antonio D'Amato Università degli Studi di Salerno Manlio Del Giudice Link Campus University - Roma Rosa Ferrentino Università degli Studi di Salerno Giuseppe Festa Università degli Studi di Salerno Alice Mazzucchelli Università degli Studi di Milano Bicocca Gerardo Metallo Università degli Studi di Salerno Tonino Pencarelli Università degli Studi di Urbino Alfonso Siano Università degli Studi di Salerno Debora Tortora Università degli Studi di Salerno Scientific board:Paola Adinolfi Università degli Studi di Salerno Roberto Aguiari Università di "Roma Tre" Sergio Barile Università degli Studi di Roma "La Sapienza" Andrea Calabrò University of Witten - Herdecke Maria Del Pilar Muñoz Dueñas Universidad de Vigo Irene Pison Fernandez Universidad de Vigo Gaetano Maria Golinelli Università degli Studi di Roma "La Sapienza" Emanuele Invernizzi Università IULM - Milano Piero Mastroberardino Università degli Studi di Foggia Paul J. Kitchen The Business School - Hull University - U.K. Alberto Pastore Università degli Studi di Roma "La Sapienza" Paolo Ricci Università degli Studi del Sannio - Benevento Matteo Rossi Università del Sannio Sergio Sciarelli Università degli Studi di Napoli "Federico II" Tc Melewar Brunel University London Daniela Venanzi Università degli Studi Roma Tre Editorial coordinator: Antonio D'Amato Università degli Studi di Salerno Editorial assistants: Debora Tortora Università degli Studi di Salerno Roberto Chierici Università degli Studi di Milano - Bicocca

Contacts: Tel. 089-963107 mail: andamato@unisa.it dtortora@unisa.it

The Journal uses a double-blind peer review process. Reviewers are chosen for their expertise. The article will be sent anonymously to reviewers to avoid possible influences due to the name of the author. The editors may decide not to submit the article to any referee in the case it is judged as not relevant, not rigorous or not meeting appropriate scientific standards. Reviewers' evaluations will be sent to the author also in case of negative response.

FrancoAngeli è consapevole dell’importanza - per accrescere visibilità e impatto delle proprie pubblicazioni - di assicurare la conservazione nel tempo dei contenuti digitali. A tal fine siamo membri delle due associazioni internazionali di editori e biblioteche - Clockss e Portico - nate per garantire la conservazione delle pubblicazioni accademiche elettroniche e l’accesso futuro nel caso in cui venissero a mancare le condizioni per accedere al contenuto tramite altre forme.

Sono repository certificati che offrono agli autori e alle biblioteche anche la garanzia dell’aggiornamento tecnologico e di formati per permettere di fruire in perpetuo e nel modo più completo possibile dei full text.

Per saperne di più: Home - CLOCKSS; Publishers – Portico.



Articolo gratuito Free PDF Articolo a pagamento Pay per view access Acquista il fascicolo in e-book Issue available as e-book


Issue 2/2015 
Buy the issue as e-book


Giuseppe Iuliano, Gaetano Matonti, Do big 4 audit companies detect earnings management and report it in the audit opinion? Empirical evidence from italian non-listed firms
Domenico Rocco Cambrea, Maurizio La Rocca, Elvira Tiziana La Rocca, Salvatore Casciaro, Cash holding and firm value: a meta-analysis
Vincenzo Formisano, Francesco Caputo, Raffaele D’amore, Tratti evolutivi della società della conoscenza: il contributo degli studi sulle reti nella prospettiva sistemica
Stefania Supino, Ornella Malandrino, Daniela Sica, Mario Testa, L’obiettivo dell’efficienza energetica nella pubblica amministrazione italiana: criticità ed opportunità
Marco Valeri, La sostenibilità turistica: dai modelli di analisi alla responsabilità delle istituzioni


Issue 1/2015 
Buy the issue as e-book


Alessandro Danovi, Visconti Alessandro Morlin, Stefano Olgiati, La black list della Consob. Crisi finanziarie e obblighi informativi per le società quotate
William Forte, Gaetano Matonti, Giuseppe Nicolò, Measuring the intellectual capital of italian listed companies
Vittoria Marino, Letizia Lo Presti, Strumenti di comunicazione digitale e public engagement. Il caso delle università europee
Antonio Piccolo, Vincenzo Galdi, Ornella Malandrino, Mario Testa, Anna Aliberti, Il ruolo del settore fotovoltaico per lo sviluppo delle fonti di energia rinnovabili in Italia. Contesto competitivo e nuovi modelli di business in assenza di politiche incentivanti
Carmen Gallucci, Piana Bice Della, Rosalia Santulli, Enrica Vivacqua, Legami inter-organizzativi, innovazione e creazione di valore per le PMI. Il ruolo delle associazioni imprenditoriali
Claudio Nigro, Miriam Petracca, La corporate social responsibility tra isomorfismo e decoupling. Un’analisi empirica su un campione di imprese quotate in Borsa


Table of contents

2017   2016   2015   2014   2013