Multilinear narrative: a proposal method for a school community empowerment and education

Journal title PSICOLOGIA DI COMUNITA’
Author/s Luisa Salmaso
Publishing Year 2013 Issue 2013/1 Language Italian
Pages 9 P. 99-107 File size 804 KB
DOI 10.3280/PSC2013-001009
DOI is like a bar code for intellectual property: to have more infomation click here

Below, you can see the article first page

If you want to buy this article in PDF format, you can do it, following the instructions to buy download credits

Article preview

FrancoAngeli is member of Publishers International Linking Association, Inc (PILA), a not-for-profit association which run the CrossRef service enabling links to and from online scholarly content.

In this paper we are going to present a project of learning and community development at school. It has been actuated with a multilinear narrative method. The dates of analysis and the observations support the efficacy of this project.

Keywords: School, empowerment, multilinear narrative, education.

  1. Argenton A., Messina L. (2000). L’enigma del mondo poetico. L’indagine sperimentale in psicologia della letteratura. Torino: Bollati Boringhieri Bruner J.S. (1984). Lo sviluppo cognitivo. Roma: Armando.
  2. Bruner J.S. (1994). La mente a più dimensioni. Bari: Laterza.
  3. Calvani A., Varisco M. (1995). Costruire/decostruire significati. Padova: Cleuo.
  4. Delany P. e Landow P. (1994). Hypemedia and Literacy Studies. Boston: Mit Press.
  5. Levorato M.C. (2000). Le emozioni della lettura. Bologna: il Mulino.
  6. Martini E.R., Sequi R. (1995). La comunità locale. Roma: Nis.
  7. Putton A. (1999). Empowerment e scuola. Roma: Carocci.
  8. Plowman L. (1996). Narrative, linearity and interactivity: making sense of interactivity multimedia. British Journal of Educational Tecnology, 27, 2, 92-105. DOI: 10.1111/j.1467-8535.1996.tb00716.
  9. Smorti A. (2007). Narrazioni. Firenze: Giunti.
  10. Zani B., Palmonari A. (1996). Manuale di psicologia di comunità. Bologna: il Mulino.
  11. Zinna A. (2004). Le interfacce degli oggetti di scrittura. Roma: Meltemi.

Luisa Salmaso, La narrazione multilineare: una proposta di metodo per la formazione e lo sviluppo di una comunità scolastica in "PSICOLOGIA DI COMUNITA’" 1/2013, pp 99-107, DOI: 10.3280/PSC2013-001009