Journal title SOCIOLOGIA DELLA COMUNICAZIONE
Author/s Fiammetta Fanizza
Publishing Year 2017 Issue 2017/53
Language Italian Pages 15 P. 96-110 File size 221 KB
DOI 10.3280/SC2017-053007
DOI is like a bar code for intellectual property: to have more infomation
click here
Below, you can see the article first page
If you want to buy this article in PDF format, you can do it, following the instructions to buy download credits
FrancoAngeli is member of Publishers International Linking Association, Inc (PILA), a not-for-profit association which run the CrossRef service enabling links to and from online scholarly content.
The prevailing forms of network sociability are the arguments of this article. Based on the results of a survey in 2014, it is interested in the emotional availability of young teenagers. The goal is to understand if they live in a virtual world and how social network can affect their emotions and feelings. With the aim to high-light the potentiality of digital technologies, the present discussion regards the effects of sentimental education. This latest can assume the role of a real social practice.
Questo articolo affronta il tema delle occasioni di socializzazione che avvengono in rete. In particolare, sulla base dei risultati di un'indagine svolta nel 2014, si interessa della componente emotiva e della disponibilità affettiva degli adolescenti, tanto per comprendere se e quanto il mondo virtuale condiziona la loro vita quotidiana, quanto per tentare una connessione tra tecnologie ed "educazione ai sentimenti". Nel confutare molte delle credenze circa la natura patologica delle dipendenze che gli adolescenti svilupperebbero attraverso i social network, l'obiettivo è mettere in luce le potenzialità che il legame tra tecnologie digitali ed educazione ai sentimenti può esplicare in campo sociale e nelle relazioni tra genitori e figli.
Keywords: Teenagers, social network, sentimental education, knowlegde education, coopertaive learning, civic/political engagement.
Fiammetta Fanizza, Comunicazione smart ed educazione ai sentimenti in "SOCIOLOGIA DELLA COMUNICAZIONE " 53/2017, pp 96-110, DOI: 10.3280/SC2017-053007