E' il mercato dei quotidiani "naturalmente" concentrato? Una nota sul dibattito in corso

Titolo Rivista ECONOMIA E POLITICA INDUSTRIALE
Autori/Curatori Andrea Mangàni
Anno di pubblicazione 1 Fascicolo 2000/108
Lingua Italiano Numero pagine 12 P. Dimensione file 60 KB
DOI
Il DOI è il codice a barre della proprietà intellettuale: per saperne di più clicca qui

Qui sotto puoi vedere in anteprima la prima pagina di questo articolo.

Se questo articolo ti interessa, lo puoi acquistare (e scaricare in formato pdf) seguendo le facili indicazioni per acquistare il download credit. Acquista Download Credits per scaricare questo Articolo in formato PDF

Anteprima articolo

FrancoAngeli è membro della Publishers International Linking Association, Inc (PILA)associazione indipendente e non profit per facilitare (attraverso i servizi tecnologici implementati da CrossRef.org) l’accesso degli studiosi ai contenuti digitali nelle pubblicazioni professionali e scientifiche

- Some authors have recently argued that the high level of concentration in the newspapers industry is due to strategies of vertical product differentiation. This should explain why, while economies of scale have strongly decreased, concentration remains high. However, theoretical models of vertical product differentiation do not appear to be so appropriate in describing this particular industry. First, it is difficult to use only one parameter to measure and evaluate strategies of vertical differentiation carried on by firms; in addition, price structure in the newspapers industry is very different from that obtained in theoretical models of vertical product differentiation. Newspapers are differentiated along several horizontal and vertical dimensions, and in this case theoretical results are not clear. There are other factors which can explain the high level of concentration in this sector, for example the linkage between the market share and advertising revenues, as well as the presence of scale and scope economies. These "traditional" determinants of market structure seem to be still at work.;

Andrea Mangàni, E' il mercato dei quotidiani "naturalmente" concentrato? Una nota sul dibattito in corso in "ECONOMIA E POLITICA INDUSTRIALE " 108/2000, pp , DOI: