Les performances en littéracie et l'hétérogénéité des univers mentaux mobilisés par les élèves

Titolo Rivista CADMO
Autori/Curatori Elisabeth Bautier, Jacques Crinon, Patrick Rayou, Jean-Yves Rochex
Anno di pubblicazione 2006 Fascicolo 2005/2
Lingua Italiano Numero pagine 23 P. Dimensione file 97 KB
DOI
Il DOI è il codice a barre della proprietà intellettuale: per saperne di più clicca qui

Qui sotto puoi vedere in anteprima la prima pagina di questo articolo.

Se questo articolo ti interessa, lo puoi acquistare (e scaricare in formato pdf) seguendo le facili indicazioni per acquistare il download credit. Acquista Download Credits per scaricare questo Articolo in formato PDF

Anteprima articolo

FrancoAngeli è membro della Publishers International Linking Association, Inc (PILA)associazione indipendente e non profit per facilitare (attraverso i servizi tecnologici implementati da CrossRef.org) l’accesso degli studiosi ai contenuti digitali nelle pubblicazioni professionali e scientifiche

Student school performance can be related not only to cognitive aspects, but also to the whole set of habits, behaviours and values triggered in the school environment. These involve some heterogeneous components concerning the cognitive, subjective, cultural and linguistic spheres underlying student activity in class, particularly when dealing with reading and writing. The article shows how this theoretical approach focusing on the influence of students’ school and non-school socialisation habits may be useful in explaining the gap between results achieved by French students in the tests within the international Pisa survey focusing on reading comprehension skills. The analyses illustrated in the article largely confirm the hypothesis concerning the heterogeneity of the students assessed. The conclusions arrived at in the article concern various spheres: the Pisa study, the analysis of the task given to students, and the components of the gap in school performance.;

Elisabeth Bautier, Jacques Crinon, Patrick Rayou, Jean-Yves Rochex, Les performances en littéracie et l'hétérogénéité des univers mentaux mobilisés par les élèves in "CADMO" 2/2005, pp , DOI: