Contemporary Images of Consumption: How Advertising Defuses Radical Critique

Titolo Rivista SOCIOLOGIA DEL LAVORO
Autori/Curatori Roger Penn
Anno di pubblicazione 2008 Fascicolo 2008/111
Lingua Italiano Numero pagine 9 P. 195-203 Dimensione file 52 KB
DOI
Il DOI è il codice a barre della proprietà intellettuale: per saperne di più clicca qui

Qui sotto puoi vedere in anteprima la prima pagina di questo articolo.

Se questo articolo ti interessa, lo puoi acquistare (e scaricare in formato pdf) seguendo le facili indicazioni per acquistare il download credit. Acquista Download Credits per scaricare questo Articolo in formato PDF

Anteprima articolo

FrancoAngeli è membro della Publishers International Linking Association, Inc (PILA)associazione indipendente e non profit per facilitare (attraverso i servizi tecnologici implementati da CrossRef.org) l’accesso degli studiosi ai contenuti digitali nelle pubblicazioni professionali e scientifiche

Contemporary Images of Consumption: How Advertising Defuses Radical Critique This paper examines how the contemporary capitalist system through advertising commodities absorbs new forms of critique into its mechanisms of reproduction. In particular it examines a series of colour advertisements published in English national newspapers during the spring of 2008 which incorporate ‘green’ themes within their marketing rhetoric. The method used involved a detailed analysis of prominent advertisements for a range of products: cars, trainers, electrical appliances and chemicals. The interpretative approach utilized combined two strands of hermeneutical inquiry. The first involved an examination of the detailed phenomenal field properties of the advertisements themselves. The second involved the application of discourse analysis to the images within the context of the ‘new economic sociology’.;

Roger Penn, Contemporary Images of Consumption: How Advertising Defuses Radical Critique in "SOCIOLOGIA DEL LAVORO " 111/2008, pp 195-203, DOI: