Titolo Rivista SALUTE E SOCIETÀ
Autori/Curatori Riccardo Zucchi
Anno di pubblicazione 2014 Fascicolo 2014/1
Lingua Italiano Numero pagine 10 P. 34-43 Dimensione file 757 KB
DOI 10.3280/SES2014-001004
Il DOI è il codice a barre della proprietà intellettuale: per saperne di più
clicca qui
Qui sotto puoi vedere in anteprima la prima pagina di questo articolo.
Se questo articolo ti interessa, lo puoi acquistare (e scaricare in formato pdf) seguendo le facili indicazioni per acquistare il download credit. Acquista Download Credits per scaricare questo Articolo in formato PDF
FrancoAngeli è membro della Publishers International Linking Association, Inc (PILA)associazione indipendente e non profit per facilitare (attraverso i servizi tecnologici implementati da CrossRef.org) l’accesso degli studiosi ai contenuti digitali nelle pubblicazioni professionali e scientifiche
The author summarizes the development of the concept of gender medicine, which is meant as a discipline aimed at optimizing medical research and patient care on the basis of the gender. The author then deals with the tools to undertake a specific education in gender medicine within the medical school and discusses the possibility to introduce this topic as an elective course. On the basis of the experience collected in Pisa University, statistical data are presented showing gender differences in medical school attendance and examination performance. Female students prevail in the number of candidates for admission and in the number of attending students. They get slightly better results in the clinical courses, which require direct interaction with patients. Therefore the author suggests that gender differences also affect medical education and its results. It is speculated that these differences may represent an opportunity to be exploited, rather than a defect to be corrected.;
Keywords:Medicina, genere, formazione, università, clinica, terapia
Riccardo Zucchi, Medicina di genere e formazione alla professione medica in "SALUTE E SOCIETÀ" 1/2014, pp 34-43, DOI: 10.3280/SES2014-001004