Titolo Rivista EDUCATIONAL REFLECTIVE PRACTICES
Autori/Curatori Domenico Lipari
Anno di pubblicazione 2016 Fascicolo 2016/2
Lingua Italiano Numero pagine 15 P. 26-40 Dimensione file 199 KB
DOI 10.3280/ERP2016-002003
Il DOI è il codice a barre della proprietà intellettuale: per saperne di più
clicca qui
Qui sotto puoi vedere in anteprima la prima pagina di questo articolo.
Se questo articolo ti interessa, lo puoi acquistare (e scaricare in formato pdf) seguendo le facili indicazioni per acquistare il download credit. Acquista Download Credits per scaricare questo Articolo in formato PDF
FrancoAngeli è membro della Publishers International Linking Association, Inc (PILA)associazione indipendente e non profit per facilitare (attraverso i servizi tecnologici implementati da CrossRef.org) l’accesso degli studiosi ai contenuti digitali nelle pubblicazioni professionali e scientifiche
The paper suggests some methodological considerations which, on the basis of a recent research on a medium enterprise in Italy, point out the reflexive potential of the ethnographic approach to organizational analysis. The experience of reflexivity is not a spontaneous phenomenon. It represents the intentional effect of the debate among the actors about the report produced by the researcher. Thus it’s possible to stimulate the reflexivity of actors also through more or less structured ways of debating a research in which they’re implied. From this point of view driven reflexivity is, de facto, a practice of (self) evaluation in so far as the expositive modalities of the results of research - which have to get strong narrative and descriptive features - are able to involve actors and foster their interest and commitment to reflect and learn starting from the discussion of the interpretations (proposed by the researcher) of their practices
Domenico Lipari, Pratiche riflessive e apprendimento nella ricerca organizzativa in "EDUCATIONAL REFLECTIVE PRACTICES" 2/2016, pp 26-40, DOI: 10.3280/ERP2016-002003