Titolo Rivista EDUCATIONAL REFLECTIVE PRACTICES
Autori/Curatori Ada Manfreda
Anno di pubblicazione 2018 Fascicolo 2018/1
Lingua Italiano Numero pagine 21 P. 87-107 Dimensione file 268 KB
DOI 10.3280/ERP2018-001006
Il DOI è il codice a barre della proprietà intellettuale: per saperne di più
clicca qui
Qui sotto puoi vedere in anteprima la prima pagina di questo articolo.
Se questo articolo ti interessa, lo puoi acquistare (e scaricare in formato pdf) seguendo le facili indicazioni per acquistare il download credit. Acquista Download Credits per scaricare questo Articolo in formato PDF
FrancoAngeli è membro della Publishers International Linking Association, Inc (PILA)associazione indipendente e non profit per facilitare (attraverso i servizi tecnologici implementati da CrossRef.org) l’accesso degli studiosi ai contenuti digitali nelle pubblicazioni professionali e scientifiche
In the course of my experiences as a trainer and as a researcher I did not specifically and explicitly deal with gender-related issues; nevertheless the specific epistemological framework and the particular model of research-intervention that I have assumed along these activities - realized in formal and non formal contexts for the promotion of communities, groups and subjects - have in the ‘difference’ their essential prerequisite and therefore also one of their goals. This is due to the fact that they assume the construct of ‘Otherness’ as a generative and regulative principle both on the axiological and on the methodological level. I will therefore try to illustrate this model in the hope that it will return to some ex-tent useful to the scientific debate, started in this shared space, on educational and training practices, capable of carrying out transformative processes on gender is-sues. I will also illustrate one of the cases in which I was able to apply the model itself, which a group of women
Ada Manfreda, Differenza, alterità e riconoscimento nell’agire sociale. Il caso di studio: "Donna: parliamone insieme" in "EDUCATIONAL REFLECTIVE PRACTICES" 1/2018, pp 87-107, DOI: 10.3280/ERP2018-001006